loading...
interior-design13
dorsa-1 بازدید : 29 شنبه 02 آذر 1398 نظرات (1)

دورکاری و مزایای آن

گوتیک یک سبک معماری در قرن های ۱۲ تا ۱۶ میلادی می باشد. سبک گوتیک به عنوان یک سبک مذهبی در  ساخت کلیسا ها بسیار مورد استفاده بوده اولین بار در فرانسه شکل گرفته است.

معماری گوتیک شامل سه دوره ی گوتیک آغازین، گوتیک میانی (پیشرفته) و گوتیک پسین می شود.

معماری گوتیک با استفاده از سنگ، بیانی عالی از دین مسیحیت را ارائه داده است. باعث تعجب نیست که عظیم ترین ساختمانهای گوتیک را کلیساها تشکیل میدهند که از آن ها نتایج شگفت آوری در قرن های سیزده و چهارده در اروپای غربی نمودار گردید. با اینکه در تعليمات مسیح، پادشاهی بهشت در درون ما بیان گردیده، با این حال مناره های مخروطی شکل و سازه داخلی کلیساهای گوتیک به سمت بالا اشاره دارد، به سوی بهشتی در بالا.

دورکاری

گوتیک ، یک سبک سنتی

اجتماعات قرون وسطی به کلیساهایشان بسیار افتخار می کردند. برخی از شهرها بیش از نیمی از بودجه سالانه را هر ساله به ساخت کلیساها اختصاص می دادند، با این حال معمولا هزینه ها بیشتر از بودجه اختصاص یافته بود به همین دلیل مدیران شهری می بایست روش هایی مبتکرانه را جهت تامین بودجه و جمع آوری کمک مالی به کار می گرفتند.

افرادی که کار طراحی و ساخت کلیساها را برعهده داشتند از مردمان محلی نبودند، آنها بناهای ماهری بودند که در گروههایی سازماندهی شده، با توجه به پروژه های تعریف شده از شهری به شهر دیگر سفر می کردند. سر بناها در واقع معماران آن زمان محسوب می شدند. هرچند که نام این معماران از طریق علائم حک شده در بلوک های سنگی قابل شناساییست اما هویت تعدادی از آنها برای ما همچنان نامعلوم باقی مانده است. ترسیم نقشه با مفهوم و تعریف کنونی در آن زمان وجود نداشت و گاهی بخشی از ساختمان به دلیل اشتباه در ساخت فرو می ریخت. اما شکوه و عظمت دستاوردهای این معماران گواهی مطلق است بر مهارت های خارق العاده و قدرت بالای جسارتی که الهام بخش آنها بوده است.

کلیسای گوتیک

چگونه یک ساختمان گوتیک را تشخیص دهیم؟

قوسهای نوک تیز بارزترین مشخصه ساختمان های گوتیک است که بازدیدکنندگان در نگاه اول خواهند

دید. نمای غربی مزین ترین بخش یک کلیسا به سبک گوتیک بود. معمولا سه ورودی با حجاری های پر کار

در این نما وجود دارد که ورودی میانی بزرگترین آنهاست. چیدمان درب ها با تقسیم بندی فضاهای داخلی در

ارتباط بوده که به سالن عریض اصلی کلیسا و دو راهرو در طرفین تقسیم می شود. درگاه های عقب

نشسته در دیوار توسط ستون های فرو رفته همراه با طاق هایی بر روی آن ها شکل گرفته اند.

 

یکی از ویژگی های ماهوی کلیسا ها ریخت یا پیکر ستون بود که در واقع بخشی از ستون محسوب نمی

شد. پیکره های معماری کلاسیک با ستون ها ترکیب شده اند. در حالیکه در گوتیک معمولا جلوتر از ستون

ها قرار می گیرند. پیکره ها در مجسمه سازی گوتیک بسیار طبیعی به نظر می رسند. پارچه لباس ها لطیف

و خوشایند بوده و بسیاری از مجسمه های زن حالتی موجی شکل دارند که به منحنی s

شکل گوتیک معروف است. در بالای ورودی ها نما با تزییناتی پر کار همراه است به گونه ای که به سختی

می توان جای خالی پیدا نمود. ردیف مجسمه ها به تناوب، جایشان را با طاقچه هایی پر شده از مجسمه

عوض می کنند.

دورکاری

بسیاری از دربها، پنجره ها و طاقچه ها با تقلید از سطح مثلثی زیر شیروانی تا حد امکان بالا رفته اند. قالب

بندی های افقی و ردیفهایی از گذرگاه های بسته طاقدار به غنای محصول افزوده است. پنجره مدور بزرگی که با سنگ کاری پیچیده تزیین شده، که پنجره رز خوانده می شود، معمولا در میانه نما قرار می گیرد.

 
کلیسای گوتیک

کراکت

دورکاری

کراکت ها (Crocket)یکی از تزیینات رایج گوتیک است. آنها منحنی هایی با فرم برگهای مارپیچ بوده و برای

تزیین وجوه شیبدار مناره ها، سایبان ها، برج ها و سایر برآمدگی های ساختمان کاربرد داشتند. حجاری های

بالای سردرب ها با هدف راهنمایی اجرا می شد. آنها بر اساس اتفاقات انجیل و به صورتی داستان گونه از

دربی تا درب دیگر ادامه می یافت. در بالای نمای غربی دو برج اصلی در نقطه برخورد سالن کلیسا با بازوهای

جانبی برج مرکزی قرار داشت که معمولا شامل مناره بسیار بلندی می شد. در برخی از کلیساهای بزرگ

ساختن برج ها بیشتر جزو برنامه های سازندگان بود اما به دلیلی کمبود بودجه یا نا امن بودن، ایجاد بخش

های الحاقی در قسمت فوقانی ساختمان های بلند متوقف می شد.

فضاهای داخلی

پلان همکف در کلیسای گوتیک به فرم صلیب لاتین است که اغلب با الحاق کلیسایی کوچک یا دو ردیف راهرو و فضاهای گردشی تغییر می کند. سالن کلیسا توسط یک ردیف ستون از راهروها جدا می شود. بالای راهروها گالری ها قرار گرفته و روی گالری ها یک ردیف پنجره تعبیه شده است. این چیدمان از کلیسایی تا کلیسای دیگر متفاوت بوده که این تفاوت ها برای مراجعه کنندگان از نکات جالب توجه است.

با ورود به یک کلیسای گوتیک احساسی از ارتفاعی عظیم از نخستین تاثیرات فضاست که بخشی از آن

ناشی از ارتفاع واقعی ساختمان و بخشی دیگر به دلیل خطای بصری ایجاد شده توسط ستونها، طاق ها،

پشتبندها، و سایر المان های رو به سمت بالا می باشد. در سبک های پیشین، وزن – یا نیروی عمودی به

سمت پایین – به سقف های طاقی شکل وارد و از آنجا در دیوارهای حجیم توزیع می گردید. از همین رو

پنجره ها و دربها با اندازه هایی کوچک در نظر گرفته می شدند تا موجب تضعیف دیوارها نشوند و به تبع آن

کلیساها به سوی تاریک بودن گرایش پیدا می کردند.

دورکاری

 

پشت بند ها در گوتیک

در معماری گوتیک، سازه بام از نوع پشتبندهای طاقی شکل است. پشتبندها از سنگ بوده و در ابتدا این

ها ساخته و سپس فاصله بین پشتبندها با متریالی بسیار سبکتر پر می گردید. به این صورت بود که در

الحاقات بعدی پشتبندها برای فشار رو به پایین وارد شده قابل اعتماد بوده و فشار از طریق ستون ها به زمین منتقل میشد.

 

 

عملکرد شمع های پشتیبان دیوار به عنوان وزنه تعادلی است که کلیه فشار رو به بالا را به دیوارها منتقل

می کند. نوک حایل های پشتیبان تزیینی به نظر می رسند در حالیکه هدف اصلی آنها اضافه نمودن بار

بیشتر و افزایش پایداری حایل هاست. از آن جا که دیوار ها در این سیستم باز چندانی را حمل نمی کنند،

می توان آن ها را با ارتفاعی بسیار بلند تر به همراه پنجره های بزرگتر ساخت که امکان ورود حجم زیادی نور

 

طبیعی را به داخل ساختمان فراهم می شود. برخی از این پنجره ها به اندازه ای بزرگ بودند که از یک حایل تا حایل بعد ادامه می یافتند.

دورکاری

کلیسای گوتیک
کلیسای گوتیک
 

منبع : کتاب معماری جهان به زبان ساده

دورکاری

 

dorsa-1 بازدید : 19 شنبه 02 آذر 1398 نظرات (0)

زاها حدید  طراحی آشپزخانه

( متولد ۳۱ اکتبر ۱۹۵۰- درگذشته ۳۱ مارس ۲۰۱۶) معمار بزرگ عراقی- بریتانیایی در سبک

دیکانستراکشن

(به فرانسوی  Déconstruction)بود. حدید را می توان پلی میان معماری مدرن و عصر

دیجیتال دانست. اغلب آثار او انعکاسی از مناظر اطراف و زمین شناسی است به گونه ای که با پیروی از

هندسه نااقلیدسی، نظم جدیدی در فضا ایجاد نموده است.

حدید در سال 2004 نخستین زنی بود که جایزه معماری پریتزکر را از آن خود کرد. 950 پروژه در 44 کشور

جهان حاصل زندگی حرفه ای وی می باشد. همچنین مجله فوربز او را به عنوان شصت و نهمین زن قدرتمند

جهان در سال 2008 اعلام کرد.  وی تاکنون ۱۶ جایزه بین‌المللی دیگر نیز دریافت کرده است؛ در سال

۲۰۱۶ مدال طلایی سلطنتی را دریافت کرد.( این مدال را خانواده سلطنتی بریتانیا از سال ۱۸۴۸ به

آرشیتکت‌های برتر این کشور اهدا می‌کند.)

دریافت جایزه عالی فرهنگی در ژاپن طراحی آشپزخانه

 

طراحی آشپزخانه

زندگی‌نامه

زاها محمد حدید در بغداد چشم به جهان گشود. پدر و مادر وی هر دو از خانواده های سرشناس عراق بودند. پدر وی، محمد حدید از بنیانگذاران حزب دمکراتیک ترقی‌خواه عراق بود و نیز مدتی وزیر دارایی عراق بود

و مادرش وجیهه الصابونجی متعلق به خانواده‌ای متمول از شهر موصل بود. زاها در مدرسه‌ی کاتولیک

فرانسوی بغداد تحصیل کرد، مدت کوتاهی در سوئیس و انگلستان بود سپس به خاورمیانه بازگشت و در

دانشگاه بیروت به تحصیل پرداخت.

زاها در دانشگاه آمریکایی بیروت به تحصیل ریاضیات پرداخت و سپس برای تحصیل در مدرسه معماری

لندن (AA) راهی لندن شد او در این دانشگاه از دروس استادانی همچون رم کولهاس، الیا

زنگلیس و برنارد شومی بهره بود. پس از فارغ التحصیلی به همراه رم کولهاس که استاد سابقش بود در

دفتر معماری او.ام.ای مشغول به کار شد. در ابتدا به دلیل غیر قابل ساخت بودن طرح های وی به مرحله اجرا

نمی رسیدند تا هنگامی که با پیشرفت تکنولوژی و نرم افزار های مدل سازی طرح های او به مرحله اجرا

رسید.

 

حدید که به بداخلاقی معروف بود بالاخره موفق شد در سال 1993 برای اولین بار یکی از طرح های خود را(

ساختمان آتش نشانی شرکت ویترا در شهر وایل ام راین) اجرا کند و بدین وسیله راه ورود به عرصه ی بین

المللی برای خود هموار ساخت. پس از اتمام ساخت ایستگاه، به دلیل تغییرات در قوانین آتش‌نشانی آلمان،

این ساختمان به کاربری اصلی خود نرسید و به نمایشگاه تبدیل شد.

 

استادان زاها حدید، نظر بسیار مثبتی نسبت به او دارند. کولهاس در مصاحبه‌ای با گاردین، او را «سیاره‌ای

 

در مدار خودش» توصیف کرده است. زنگلیس در مورد او می‌گوید: طراحی آشپزخانه

 

زاها حدید بهترین دانشجویی بود که من داشتم. ما به او معمار «۸۹ درجه‌ای» می‌گفتیم. هیچ چیز در

 

 

طراحی‌های او ۹۰ درجه نبود. زاها چشم‌اندازی خاص به محیط داشت. تمام ساختمان‌های طراحی‌شده توسط او به قطعات بسیار کوچک تقسیم می‌شدند

 

پیتر کوک

دربارۀ زاها می­ گوید: “اعتماد به نفس و شهامتی که در طراحی شمار قابل توجهی از آثار زها

 

دیده می­شود، نه تنها در تئوری بلکه در معماری کاربردی نیز تاثیر عمد­ه­ ای داشته است.”

 

پیتر کوک که آثار این معمار عراقی‌تبار را منحصر به فرد و خیره­ کننده می ­خواند، خصوصیات طرح­‌های او را

 

“ترکیبی فوق ­العاده از نظم فرم، سلیقه و سبک خاص” توصیف می­‌کند که “بی‌­پروا تصویری از حرکت و جاری

بودن” را منعکس می­‌کنند.

 

انتقادها

 

 

برخی معتقدند آثار وی بیش از حد عجیب و غریب بوده اند و برخی بر این باورند که حامیان مالی پروژه های

وی دولت های دیکتاتوری بوده اند. شون گریفیث، استاد معماری چنین می‌گوید که آثار زها حدید مانند یک

 

 

ظرف خالی‌اند که به سادگی در خدمت هر ایدئولوژی و هر حکومتی قرار می‌گیرند.

همچنین در مورد پروژه مرکز تجاری در پکن به نام کهکشان سوهو، فعالان میراث فرهنگی چین به شدت

معترضند که خسارت های جبران ناپذیری به بافت تاریخی پکن وارد شده است.

 

مجتمع سوهو واقع در وانگ‌جینگ پکن

 

آثار

 

 

زاها حدید می‌گوید:«برای من حرکت و جریان داشتن مهمترین چیز است. هندسه “نااقلیدوسی” که در آن

 

تکرار وجود ندارد و به فضا نظم جدید می‌دهد». این همان فلسفه‌ای است که به وضوح  در طرح‌های حدید

 

دیده می‌شود و اوج آن را می‌توان در “مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف” در باکو، پایتخت آذربایجان مشاهده کرد.

 

مرکز حیدر علی‌اف باکو

 

موزه راینهولد مسنر

 

موزه راینهولد مسنر، کوهنورد آلمانی در دل صخره‌ها که در تابستان ۲۰۱۵ در ارتفاعات آلمان افتتاح شد.

 

مرکز شرکت خودروسازی “بی‌ام و” در لایپزیگ

 

این پروژه جایزه معماری آلمان را برای حدید به ارمغان آورد.

 

سکوی پرش برجیزل

 

این پروژه در کوه های اتریش ساخته شده است.از این سکو در در المپیک‌های زمستانی ۱۹۶۴ و ۱۹۷۶ استفاده شده است.

 

موزه‌ هنرهای معاصر ” MAXXI” ایتالیا در رم

 

ساخته شده از بتون، شیشه، فولاد. وجود انحناهای نامتعارف آن را ازمحیط اطراف متمایز می کند.

مرکز علوم فائنو در شهر ولفسبورگ آلمان

ساختمان جانبی موزه‌ی اوردراپگارد دانمارک

 

طراحی آشپزخانه 

مرکز خرید ” Galaxy Soho” در پکن

Jockey Club Innovation Tower

این طرح که بی شباهت به کشتی نیست مرکزی برای تحقیقات دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ است.

موزه هنر های معاصر در رم

توصیفی که در مورد سقف این موزه عنوان شده است حائز اهمیت است:”آزاد شدن از اجبار زاویه قائمه”.

ساختمان مدیریتی بی‌ام‌و شهر لایپزیگ آلمان

پاویون پل زاراگوزا

پل شیخ زاید در امارات متحده‌ی عربی

موزه‌ی ملی هنرهای قرن ۲۱ شهر رم ایتالیا

 طراحی آشپزخانه

سالن اپرای گوانگژو چین

موزه ساحلی گلاسگو اسکاتلند

 

dorsa-1 بازدید : 20 شنبه 02 آذر 1398 نظرات (0)

سبک مینیمال کابینت چیست؟

کابینت

کابینت

یکی از پرطرفدارترین سبک های معماری، سبک مینیمال کابینت می باشد. عموما افرادی که به دنبال سادگی، آرامش و سکوت اند به سبک مینیمال یا کمینه گرایی علاقه مند می شوند. کلمه مینیمال واژه‌ای لاتین است.  minimal در لغت به معنی حداقل است. اصطلاح مینیمالیست نیز با توجه به محل کاربرد آن به معنی حداقلی و استفاده بردن از حداقل‌ها است.

در حقیقت، مینیمالیسم یک جنبش هنری و طراحی گسترده است که شروع آن به قرن بیستم میلادی باز می‌گردد. مینیمالیسم به عنوان یک مفهوم، نه تنها در معماری، بلکه در زمینه‌های دیگر هنر و طراحی و حتی شیوه زندگی، معنا و کاربرد فراوانی دارد. مینیمالیسم، به عنوان یک جنبش، در دنیای هنر بوجود آمد. این اصطلاح در سال 1965 میلادی توسط فیلسوف بریتانیایی ریچارد وولهایم استفاده شد و بعدها به واژه و اصطلاحی رایج و همه گیر تبدیل شد.

کابینت

 

هدف سبک مینیمال

هدف این سبک این است که می توان  با پرداخت کمتر به تزیینات و جزییات، تنها با تاکید بر خلوص گرایی و سادگی صرف و نیز با بیرون کشیدن زیبایی ذاتی المان های معماری فضا، هر قطعه از هنر، دکوراسیون و مبلمان فضا، بتوان بیشترین تاثیر روانی را در محیط ایجاد کرد تا در نهایت باعث ایجاد نگرشی ساده گرایانه در انسان در برابر محیط اطراف و زندگی خود شود.

همچنین طراحی پلان و فضاها به صورت اپن یا باز می باشد تا از هر گونه مخفی گرایی پرهیز شود و به جای آن شفاف سازی و روشن نمایی در فضا رخ دهد. با اینکه سبک مینیمالیسم بسیار ساده و شیوا است، در عین حال حس دعوت کنندگی بسیار زیادی دارد و تقریبا هر فضایی را تبدیل به محیطی جذاب، زیبا و لوکس می نماید.

به همین دلیل است که شعار معروف این سبک، یعنی “کمتر بیشتر است ” (less is more) یا “هر چه کمتر بهتر! ” در همه بخش های این سبک خود نمایی می کند. جالب است که این شعار دقیقا خلاف سبک های سنتی و  کلاسیک می باشد که شعار آنها “هر چه بیشتر بهتر” (more is more) است.

کابینت

رنگ

رنگ مبلمان باید به گونه ای انتخاب شود که شما را به هدف هر چه ساده تر کردن فضا نزدیک کند. در نوع اصیل این سبک تنها از یک رنگ استفاده می شود، اما اگر شما می خواهید کمی از خشکی این سبک فاصله بگیرید، می توانید از طیف رنگ های گرم هم به عنوان رنگ مکمل و چاشنی طراحی استفاده کنید تا از ایجاد یکنواختی جلوگیری کنید. بدین منظور می توانید از قانون 10/30/60 استفاده کنید. یعنی یک رنگ را به عنوان رنگ غالب، رنگ دوم را به عنوان رنگ ترکیب شونده با رنگ اصلی و رنگ سوم را برای ایجاد تفاوت و جلوگیری از یکنواختی انتخاب کنید. در کنار رنگ سفید، می‌توانید از رنگ‌های بژ، خاکستری و مشکی کمک بگیرید تا پالت رنگی‌تان تکمیل شود.

نورپردازی

از اصول اولیه این سبک استفاده حداکثری از نور طبیعی روز است.  تحقیقات نشان داده است که تابش نور طبیعی در طول روز به اتاق در روحیه شما تاثیر بسزایی داشته و باعث افزایش سطح هوشیاری و انرژی شما خواهد شد. در نورپردازی مصنوعی هم از رنگ های ملایم و خنثی مانند سفید و آبی ملایم استفاده می شود.

مبلمان

هر چه مبلمان کمتر؛ بهتر! دقیقا می توانید شعار این سبک را در همه جنبه ها و بخش های طراحی این سبک حتی در نوع انتخاب مبلمان، به کار ببندید و تا حد امکان تمام سطوح را خلوت و ساده نگهدارید و خود را از هرگونه شلوغی و تزیینات اضافی در فضا و نیز مبلمان پر جزییات رها کنید، بدین شکل خودتان را در معرض رهایی و آزادی فکری کامل قرار دهید. در این نوع طراحی، اتاق ها معمولا بر اساس کاربردشان ساخته می شوند و هیچ راهی بهتر از نمایش مبلمان مناسب اتاق، در وسط آن به عنوان نقطه اصلی جلب توجه، وجود ندارد.

کابینت

این مطلب را هم بخوانید : انتخاب کاغذ دیواری

اصول چینش مبلمان در این سبک به این صورت است که مبلمان قلب فضای شما است که با فضای خالی اطراف احاطه شده است تا تمام تمرکز فضا را به سمت خود جلب کند. همچنین توجه داشته باشید که از وسایلی استفاده کنید که چند عملکردی باشند تا از زیاد شدن تعداد وسایل در فضا جلوگیری کنید.

مواد و متریال

استفاده از ساده ترین متریال ها و مصالح طبیعی را می توان در این سبک دید. مانند استفاده از چوب، بتن، شیشه و سنگ و … که کمترین پرداخت ها را شامل می شوند. هر چه طبیعی تر و خام تر، بهتر.  همچنین استفاده از پوشش ساده‌ی فلز در مبلمان و لوازم دکوری از ویژگی های سبک مینینمال است. سطوح فلزی با انعکاس نور باعث می‌شوند که فضای شما بزرگتر بنظر برسد. همینطور آن‌ها به خوبی با انواع رنگ و دکوراسیون‌ها ترکیب شده و شما هیچ نگرانی از جهت نخواهید داشت.

کف

معمولا می تواند از جنس هر چیزی باشد؛ مانند کف چوبی (پارکت و لمینت) ، بتونی، سنگ، سرامیک و غیره. اما توجه کنید که می بایست کاملا خلوت طراحی شود. مثلا با قراردادن یک قالی در اتاق، تا بدین شکل به فضا هم رنگ و لعابی داده شود و همچنین به خلق یک نقطه کانونی در فضا کمک کرده باشد.  توصیه ما به شما استفاده از متریال چوب است تا علاوه بر جلوگیری از یکنواختی در فضا به القای حس گرما کمک کند. چوب با حس طبیعی و گرم خود می تواند فضا را دست خوش تغییراتی دلنشین کند.

 دیوارها و کابینت ها

کابینت

دیوارهای خود را تمیز و ساده طراحی کنید. فقط یک یا دو قطعه اثر هنری ساده و بی آلایش را برای دیوار فضایتان انتخاب کنید. همچنین می توان از یک رنگ روشن مات برای اضافه کردن به دیوار استفاده نمود تا از شدت خنثی بودن فضا کاست. تا بدین شکل کمی در فضا کنتراست لازم را ایجاد نمود و فضا کاملا یکدست و بی روح جلوه نکند.

کابینت

کابینت

انبار یا کمد

وسایل اضافی  را به انبار انتقال دهید. زیرا در این سبک اثری از کلکسیون وسایل و تجهیزات اضافی دیده نمی شود. استفاده از قفسه ها و  محفظه های نگهداری وسایل به صورت مخفی و به دور از دید توصیه میشود. می توانید این کمدها را پشت در بسازید، یا یک سری کشو در طرح خود در نظر بگیرید. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کلید داشتن خانه ای مینیمال، جلوگیری از بهم ریختگی و شلوغی فضا است. این روش کمک بسیاری برای نظم دهی و سازمان دهی ذهنی شما و فضایتان می کند.

کابینت

نام چندین طراح و معمار معروف سبک مینیمال کابینت

  • ان سوفی گونیو Anne Sophie Goneau
  • دفتر فرانت توکیو FrontOfficeTokyo
  • استودیو رار Rar Studio
  • رائول سانچز Raúl Sánchez
  • استودیو تنک studio  TANK
  • استودیو تولدانو Toledano Architects

چکیده ای از ویژگی های سبک مینیمال کابینت

  • به کارگیری نور طبیعی در فضا
  • فضاهای بزرگ به همراه پلان اپن یا باز
  • استفاده از کمترین تعداد مبلمان و دکوریجات در فضا
  • فقط به کارگیری ضروریات و دوری از هرگونه اضافه گویی
  • پیروی از قانون هر چه ساده تر و کمتر، بهتر.( less is more)
  • ستفاده از رنگ های خنثی، خنک و مات در فضا و دکوراسیون
  • استفاده از نورپردازی ملایم و خنثی مانند رنگ های سفید یا آبی
  • به کارگیری اجزا و جزییات غیر ضروری متعلقات به همراه فضاهای نگهدارنده به صورت مخفی
  • کابینت

 

dorsa-1 بازدید : 20 شنبه 02 آذر 1398 نظرات (0)
گل و گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون داخلی علاوه بر ایجاد سرزندگی و شادابی، جلوه و زیبایی خاصی می بخشند؛ استرس و تنش را کاهش داده و با تصفیه و پاک سازی فضا از بروز مشکلات تنفسی جلوگیری می کنند. در این مقاله به معرفی چند نمونه گیاه آپارتمانی و فوت و فن های نگهداری از آن ها می پردازیم. دکوراسیون داخلی دیفن باخیا Dumb Cane شکل گیاه این گیاه چند ساله و همیشه سبز برگ های نوک تیزی دارد که زیبایی آن باعث محبوب شدنش شده است. همچنین مقاومت خوب این گیاه هم نقش مهمی در مشهور شدن آن به عنوان گیاه آپارتمانی داشته است. با بالا رفتن سن این گیاه، ساقه قطورتر و برگ ها هم بزرگتر می شوند. دکوراسیون داخلی نحوه نگهداری و آبیاری توجه داشته باشید که شیره این گیاه سمی است و می تواند باعث آسیب شود. دیفن باخیا هر 4-7 روز یکبار (در تابستان هفته ای دوبار و در زمستان هفته ای یک بار) به آبیاری و هر روز به اسپری برگی نیاز دارد. میزان نیاز به نور این گیاه زیبا به نور غیر مستقیم نیاز دارد. نحوه تکثیر تکثیر دیفن باخیا از طریق قلمه ساقه یا جدا کردن پا گیاه انجام می شود. برگ انجیری Swiss Cheese Plant شکل گیاه این گیاه همیشه سبز و بالا رونده است. برگ های آن پهن و دارای بریدگی های عمیق است. در ابتدا برگ ها قلبی شکل اند و بریدگی ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می شوند. رنگ برگ ها سبز تیره هستند که در گیاه بالغ می تواند حتی به طول یک متر هم برسد. نحوه نگهداری و آبیاری برگ انجیری به رطوبت نیاز دارد اما نیاز آن به آبیاری کم است و هر 10-15 روز یکبار کفایت می کند. دکوراسیون داخلی میزان نیاز به نور نور غیر مستقیم و نیم ‌سایه نحوه تکثیر برگ انجیری از طریق قلمه ساقه تکثیر می شود. آگلونما Chinese Evergreen شکل گیاه گیاه همیشه سبز با ساقه کوتاه و برگ های نیزه ای به طول حدودی 10-25 و پهنای 10-15 سانتی متر است. لکه های برگ لکه های متفاوت دارد و زمانی که گیاه گل بدهد، به رنگ سفید نمایان می شود. نحوه نگهداری و آبیاری این گیاه مقاوم به سایه و خشکی است و هفته ای یک بار آبیاری نیاز دارد. در صورت نبود رطوبت به اسپری برگی نیاز دارد. میزان نیاز به نور این گیاه به نور غیر مستقیم نیاز دارد. نحوه تکثیر از طریق تقسیم جوانه ریشه ‌دار تکثیر می شود. بگونیا Begonia Soli شکل گیاه بگونیا دارای برگ مخملی و ضخیم با دمبرگ بلند و کرک ریز و لبه های تقریبا مواج می بشد. نحوه نگهداری و آبیاری گل بگونیا هفته ای یکبار به اسپری برگی و هر 10 روز یکبار به آبیاری نیاز دارد. میزان نیاز به نور گل بگونیا به نور طبیعی کنار پنجره نیاز دارد. نحوه تکثیر بگونیا از طریق قلمه برگی و تقسیم ریشه تکثیر می شود. پپرومیا/ قاشقی Desert Privet شکل گیاه پپرومیا گیاهی همیشه سبز است و برگی نیمه گوشتی دارد و به ارتفاع حدود 25 سانتی متر می رسد. این گیاه می تواند به شکل ساده و یا ابلق وجود داشته باشد که در نوع دوم آن لکه های سفید یا کرم رنگ روی برگ های آن ظاهر می شود. نحوه نگهداری و آبیاری پپرومیا هفته ای یک بار به اسپری برگی و هر 12-20 روز یکبار به آبیاری نیاز دارد. میزان نیاز به نور این گیاه به نور کم نیاز دارد و نیم ‌سایه نیم ‌آفتاب برای آن کفایت می کند. دکوراسیون داخلی نحوه تکثیر پپرومیا از طریق قلمه ساقه و قلمه برگی تکثیر می شود. پوتوس Sweetheart Plant شکل گیاه پوتوس گیاهی همیشه سبز و بالارونده با برگ قلبی نوک تیز سبز یا ابلق است. برگ های قلبی شکل و زیبای این گیاه از ویژگی های برجسته آن است، رشد زیادی داشته و ارزان قیمت نیز هست. انواع ابلق این گیاه دارای لکه های سفید، کرم یا سبز روشن هستند و طول برگ های قدیمی تر می تواند به 30 سانتی متر هم برسد. نحوه نگهداری و آبیاری پوتوس به هفته ای دوبار غبارپاشی و 4-10 روز یکبار به آبیاری نیاز دارد. میزان نیاز به نور این گیاه به نیم ‌سایه تا نور کامل غیر مستقیم نیاز دارد. نحوه تکثیر تکثیر پوتوس از طریق قلمه ساقه انجام می شود. دکوراسیون داخلی پیله آ Aluminum Plant شکل گیاه پیله آ گیاهی همیشه سبز با ابعاد کوچک است و حدود 30 سانتی متر رشد می کند. شهرت این گیاه به علت زیباییی برگ هایش می باشد. برگ های پیله آ فاقد دندانه می باشند و طول آن ها به 8 سانتی متر می رسد. نحوه نگهداری و آبیاری پیله آ هر 7-5 روز یکبار به آبیاری و هر 4 روز به اسپری نیاز دارد. میزان نیاز به نور این گیاه به نور مستقیم آفتاب( از طریق پنجره) نیاز دارد. نحوه تکثیر تکثیر پیله آ از طریق قلمه ساقه و تقسیم بوته صورت می گیرد. برگ بیدی Wandering Jew شکل گیاه گیاه همیشه سبز و چند ساله ای است که شاخه های آن به شکل آویزان رشد می کنند. نقوش موازی روی برگ از شاخصه اصلی برگ بیدی محسوب می شود. برگ های آن بیضی شکل و نوک تیز است. دکوراسیون داخلی نحوه نگهداری و آبیاری برگ بیدی به 7-4 روز یکبار آبیاری و 2 هفته یکبار غبارپاشی نیاز دارد. برگ بیدی بسیار مقاوم است. میزان نیاز به نور به نور کم نیاز دارد. نحوه تکثیر این گیاه با قلمه ساقه تکثیر می شود. دکوراسیون داخلی
dorsa-1 بازدید : 22 شنبه 18 آبان 1398 نظرات (0)

برای گذراندن وقت بیماران می توانید  انامیس در فضای اتاق انتظار از تلویزیون و یا رادیو استفاده کنید.

پخش موسیقی نیز می تواند در آرامش بخش بودن فضای اتاق انتظار تاثیرگذار

باشد.بهتر است در طراحی دکوراسیون مطب پزشک دیپلم ها و گواهی های گرفته شده

و قاب شده و سایر مدارک شناسایی و تحصیلی پزشک را قرار دهید تا اعتماد بیماران

بیشتر جلب شود همچنین این روش می تواند به بیمارانی که برای اولین بار به مطب

مراجعه کرده اند احساس اطمینان بیشتری دهد.

انتخاب رنگ اتاق انتظار و رنگ اتاق پزشک یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار

بگیرد. در انتخاب رنگ مطب پزشکان باید محتاط باشید و از رنگ هایی استفاده کنید که

حس آرامش را به افراد القاء کنند.

انامیس

در طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان و سایر مراکز درمانی اغلب از رنگ های آبی و

 

سبز و سفید استفاده می شود که این رنگ ها باعث انتقال آرامش به بیماران می شوند

شما هم می توانید در صورت از این رنگ های زیبا در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی
نیز استفاده کنید.
انامیس
نورپردازی در مطب پزشکان

طراحی نورپردازی یکی از مهم ترین موارد در طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی

است. نور پردازی اتاق پزشک و اتاق انتظار بهتر است به شکل ملایم و غیرمستقیم باشد.

همچنین می توانید در دیزاین دکوراسیون مطب پزشکی از نورهای نقطه ای استفاده کنید

تا فضای مطب پر نور نشود. توجه داشته باشید که استفاده از نورپردازی ملایم باعث ایجاد

 

فضایی آرام و دنج در مطب پزشک می شود.

انامیس
نکات کاربردی برای طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی

مطب دندانپزشکی از جمله مکان هایی است که بیماران مدت زمان زیادی را در آن سپری

می کنند پس باید دقت لازم برای دکوراسیون این فضا در نظر گرفته شود تا علاوه بر

زیبایی حس آرامش و پاکیزگی هم در محیط القا کند . دندانپزشکی از مکان هایی دلهوره

 

آوردر بسیاری از اشخاص می باشد پس برای طراحی آن فضا بهتر است ایجاد آرامش و
حس راحتی را برای فضا در الویت قرار دهیم .

انامیس
طراحی مطب دندانپزشکی

برای طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی باید به نکته مهم که وجود دارد دقت کنیم .

این مکان محل کار پزشکان است پس باید المان هایی را برای راحتی و آسایش پزشک در

نظر بگیریم . قرار دادن جای مناسب برای یونیت دندانپزشکی و محل کار پزشک از جمله

مواردی است که برای طراحی دکوراسیون مطب باید مورد نظر قرار بگیرد همچنین در

دسترس بودن ابزار کار دندانپزشکی کار را برای دندانپزشک راحتر می کند . برای طراحی

دکوراسیون مطب دندانپزشکی تعبیه کشو ها و یا کمدهایی که جایگاه ابزاردندانپزشکان

است بسیارکاربردی است و کاررا سرعت می بخشد و نهایتا نظم را به محیط هدیه می

کند و از بی نظمی جلوگیری می کند که این امر سرعت و سهولت در کار را بیشتر می
کند .

از یک سو بیمارانی که در فضای دندانپزشکی قرار می گیرند را در طراحی دکوراسیون

مطب باید مد نظر قرار داد . این افراد عمدتا د اری درد و بعضا استرس هستند پس در نظر

گرفتن رنگ هایی که آرامش بخش است و حس آرامی به محیط می دهند انتخاب

متناسبی است با فضای داندانپزشکی ورنگ ، نور مناسب ، دسترسی کاربردی به
وسایل از جمله مواردی است که در طراحی مطب دندانپزشکی باید به آن دقت لازم را

داشت .اتاق انتظار و اتاق که یونیت در آن قرار می گیرد از جمله قسمت های مختلف

است که درطراحی مطب دندانپزشکی در نظر گرفته می شود .انامیس

 

حضور تابلویی زیبا ، تلویزیون ، اکواریوم انتخاب هوشمندانه ای است در محل دید بیمارزیرا

این ایده باعث می شود تا لحظاتی که بیمار در مطب حضور دارد احساس خستگی و

یکنواختی به القا نشود و از استرس بیمار بکاهد. رنگ های ملایم ، آرامش بخش ، انرژی

بخش برای مطب استفاده کنید . استفاده از گیاهان طبیعی هم حس خوشایندی را به محیط می دهد .

 

طراحی داخلی مطب پزشکی

طراحی دکوراسیون مراکز درمانی را می توان از مهم ترین بخش ها در مبحث طراحی

داخلی ساختمان در نظر گرفت. در این مطلب ما قصد داریم انواع ایده های کاربردی و

 

مدرن را برای طراحی دکوراسیون مطب پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که با

الگوبرداری از این ایده ها می توانید طراحی داخلی مدرن و کاربردی را در مطب پزشکی

داشته باشید.

انامیس
در این مطلب تصاویری از طراحی دکوراسیون مطب پزشکی را مشاهده کردید که

 

امیدواریم با ایده گرفتن از این دکوراسیون ها بتوانید طراحی داخلی شیک و بی نظیری را

در فضای مطب خود ایجاد کنید.

 

تصاویر انواع دکوراسیون مغازه با طراحی جدید و مدرن

 

 

طراحی دکوراسیون مغازه شیک و ایده آل نقش مهم و به سزایی در جذب مشتری دارد.

برای داشتن بهترین و مناسب ترین دکوراسیون فروشگاه و مغازه رعایت نکات مهم و

 

 

کاربردی و همچنین مشاهده مدل های متنوع و زیبای دکوراسیون های مختلف برای انواع

مغازه ها، می تواند ایده جالب و قابل توجهی باشد. در این مقاله ضمن معرفی دکوراسیون

های شیک و جدید انواع مغازه، راهکارهایی برای داشتن بهترین انتخاب را نیز مورد برسی قرار می دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

انامیس

انامیس

جدیدترین مدل های دکوراسیون مغازه و فروشگاه با ایده های مدرن

وشیک :

 

اولین نکته برای طراحی دکوراسیون مغازه توجه به نوع محصولات و همچنین متراژ

فروشگاه مورد نظر است که اهمیت فوق العاده ایی در نوع دیزاین مغازه دارد. دومین نکته

این است که باید توجه نمایید که دکوراسیون فروشگاه و مغازه شامل دو بخش مجزا

 

دکوراسیون داخلی مغازه و ویترین مغازه است که باید هر یک را با برنامه ریزی و همچنین به کارگیری نکات

مهم دکوراسیون طراحی نمود. در ادامه مدل های متنوع انواع

دکوراسیون برای مغازه های مختلف را ملاحظه می فرمایید که دکوراسیون داخلی آنها با به کارگیری اصول و

قوانین مهم طراحی شده است.

انامیس

دکوراسیون مغازه پوشاک :

 

فروشگاه پوشاک یکی از مغازه هایی است که نیازمند طراحی دکوراسیون ایده آل و جذاب

می باشد و دکوراسیون مغازه نقش مهمی در انتخاب صحیح و رضایت مشتریان دارد که

انواع مختلف این نوع دکوراسیون را در ادامه تفکیک می نماییم.

انامیس

دکوراسیون بوتیک زنانه :

 

فروشگاه پوشاک زنانه شامل انواع لباس ها، مانتو، شال و روسری می باشد که گاه به

صورت مجزا و یا در کنار هم به فروش می رسند. برای طراحی دکوراسیون اینگونه مغازه

ها بهتر است به این نکته توجه نمایید که دکوراسیون باید به گونه ایی باشد که انواع

پوشاک نمایش خوبی داشته باشند و به راحتی طرح و مدل آنها قابل رویت باشد و همچنین فضای

دسترسی مشتری نیز فراهم آمده باشد تا موجب رضایت مشتری و

همچنین خرید مناسب وی شود.

انامیس

 

dorsa-1 بازدید : 26 شنبه 18 آبان 1398 نظرات (0)


11 ایده دکوراسیون داخلی
11 ایده طراحی داخلی


تزئین خانه و ایجاد ظاهری جذاب و چشمگیر در طراحی داخلی با استفاده از عناصر دکوراتیو کار سخت و

دشواری می باشد. اما نکات کلیدی در رابطه با دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل وجود دارد که با بررسی و

در نظر گرفتن این نکات ، می توانید فضای منزل خود را به زیبایی دیزاین کنید. و همانند یک طراح داخلی حرفه

ایی دکوراسیون منزل خود را طراحی کنید. شما با استفاده از شیوه ها و ایده های ساده و کاربردی می

توانید به دکوراتور حرفه ایی تبدیل شوید. در ادامه با 11 ایده طراحی داخلی ساده اما کاربردی آشنا خواهید شد.

1- استفاده از چراغ های رنگی در منزل :


یکی از شیوه ساده افزودن رنگ به دکوراسیون داخلی منزل ، استفاده از چراغ های رنگی می باشد. شما می توانید

به جای رنگ آمیزی دیوار های منزل ، از چراغ ها و نور های رنگی استفاده نمایید. مخصوصا در صورت

هماهنگ بودن رنگ چراغ با رنگ دیوار ، فضایی ایجاد شده در منزل بسیار زیبا و تاثیر گذار خواهد بود. هم

چنین تغییر رنگ چراغ ها امکان پذیر می باشد و شما می توانید به راحتی با تغییر رنگ آن ، به منزل خود جلوه تازه ایی ببخشید.

2- استفاده از نور طبیعی در فضا های داخلی :


معمولا خانه هایی که از نور خورشید به اندازه کافی بهره مند هستند ، محیط دلباز تر ، سالم تر و طبیعی

تری دارند. تا حدی که معماری و شرایط خانه اجازه می دهد از نور طبیعی روز بهره مند شوید ، زیرا وجود نور

کافی در منزل ، موجب می شود فضای فرح بخش تر و دلنشین تری داشته باشید. هم چنین استفاده از رنگ

های روشن در طراحی داخلی به علت هماهنگی بیشتر با نور روز ، موجب ایجاد فضای فرح بخش تری در

فصل تابستان و زمستان می شوند. استفاده از پرده های نازک که نور را از خود عبور می دهند بکی از راهکار

های استفاده از نور روز می باشد. هم چنین استفاده از سطوح روشن و براق نیز موجب افزایش بازتاب نور

می شود و تاثیر آن را نیز چندین برابر می کنند. به یاد داشته باشید که نور طبیعی روز می تواند زیبایی هر نوع دکوراسیونی را زیبا تر جلوه دهد.

3- تقسیم بندی فضای خانه :

تقسیم بندی فضا در مکان های وسیع موجب ایجاد فضایی بسیار کاربردی خواهد شد. با تقسیم بندی فضا

هایی مانند مانند سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن ، فضا هایی برای نشستن ، مشاهده تلویزیون و یا غذا

خوردن ایجاد خواهد شد. و یا با تفکیک نشیمن از راهرو های موجود در خانه ، فضای بسیار کاربردی تر به

وجود خواهد آمد. برای تفکیک فضا های مختلف از یک دیگر ، شیوه های دکوراتیو مختلفی وجود دارد. به

عنوان مثال ، یک کتابخانه زیبا و یا یک پارتیشن مدرن می تواند جلوه متفاوتی به دکوراسیون خانه ببخشد.

 

4- هماهنگی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

هماهنگی رنگ مبلمان با رنگ دیوار ها یکی از مواردی است که در ایده طراحی داخلی بسیار اهمیت دارد.

استفاده از رنگ های مشابه و یا هماهنگ می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد یک فضای زیبا داشته باشد.

مخصوصا اگر علاقمند به ایجاد یک فضای مدرن هستند می توانید از رنگ های خنثی در کنار یک دیگر استفاده نمایید و به هماهنگی قابل توجهی دست یابید.

دکوراسیون داخلی

5- لوازم خانگی کوچک : 

لوازم خانگی و برقی کوچک مورد استفاده در آشپزخانه علاوه بر کاربردی بودن ، به عنوان یک عنصر دکوراتیو

نیز بر روی صفحه کابینت ها قرار داده می شوند. و به فضای آشپزخانه شما رنگ و زیبایی می بخشند. با

استفاده از اشیاء رنگی و یا صندلی های رنگی در آشپزخانه می توانید جلوه خاص و زیبایی در این فضا ایجاد کنید.

 

6- طراحی های داخلی : 

در دکوراسیون آشپزخانه ، طراحی کابینت ها بسیار حائز اهمیت می باشد. کابینت های دکوراتیو آشپزخانه ،

نه تنها موجب ایجاد فضایی زیبا خواهند شد بلکه  در مدرن شدن این مکان تاثیر گذار هستند. مخصوصا اگر

آشپزخانه شما به شکل پلان باز طراحی شده باشد به هیچ وجه تاثیر کابینت ها بر زیبایی محیط را دست کم نگیرید.

- طراحی و اجرای سطوح چوبی : 

استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون موجب ایجاد محیطی زیبا تر و طبیعی تر خواهد شد. با استفاده از

سطوح چوبی ، می توانید محیطی گرم و صمیمی را در خانه ایجاد کنید و فضای فوق العاده ایی را نیز نمایش

دهید. برای این کار می توانید از مبلمان چوبی و پالت های چوبی بر روی دیوار ها استفاده کنید.

 

8- سیستم روشنایی در دکوراسیون داخلی :

سیستم روشنایی ، یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون داخلی محسوب می شود. استفاده از سیستم

روشنایی به شکل مناسب و به صورت مدرن موجب ایجاد فضای بی نظیری خواهد شد. اما در صورت عدم

طراحی مناسب و صحیح سیستم روشنایی ، تمامی زحمات شما بی نتیجه خواهد ماند. بنابراین برای

داشتن دکوراسیون بی نقص ، حتما به سیستم روشنایی موجود در خانه اهمیت دهید.

 

9- طراحی سرویس بهداشتی : 

داشتن یک سرویس بهداشتی با فضای آرامش بخش نیازمند طراحی و دکوراسیون داخلی مناسب می باشد.

طراحی مناسب سرویس بهداشتی موجب افزایش ارزش دکوراسیون محیط زندگی شما شده و به فضایی

درمان کننده دست خواهید یافت. شاید سرویس بهداشتی مکانی باشد که درب آن همیشه بسته است ،

اما به یاد داشته باشید که زیبایی این مکان با زیبایی محیط زندگی شما ارتباط مستقیمی دارد. بنابراین

بایستی در طراحی این مکان دقت لازم را انجام دهید.

 

dorsa-1 بازدید : 26 دوشنبه 13 آبان 1398 نظرات (0)

برای ادامه ی تحصیل در رشته ی عمران  چه کشورهایی مناسب است؟

 

بازار کار رشته ی مهندسی عمران درخارج از کشور چگونه است؟

مهندسی عمران در خارج از کشور : ادامه تحصیل در رشته ی مهندسی عمران در خارج از کشور طرفداران

زیادی را دارد. رشته ی مهندسی عمران پس از رشته ی مهندسی جنگ، قدیمی ترین رشته ی تحصیلی

بوده که به طور کلی بسیاری از افرادی که در رشته ی مهندسی تحصیل می کنند به این گرایش روی می

آورند.

عمران

مهندسی عمران در خارج از کشور

در این بین افراد متقاضی و خواهان تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور نیز زیاد می باشند. مهندسی

عمران در خارج از کشور، فقط یک مدرک تحصیلی نمی باشد؛ چرا که در اکثر کشورها، مهندسان عمران را به

عنوان نیرویی فعال در زمینه های مختلف پیمان کاری و دیگر مسائل می دانند.

تحصیل مهندسی عمران در کانادا

مهندسی عمران در خارج از کشور، شما برای تحصیل در رشته ی مهندسی عمران در خارج از کشور و در

کشوری همانند کانادا نیازمند مدارک تحصیلی خاصی می باشید.

در مقطع لیسانس شما می بایست دارای مدارکی همانند ارائه ی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی، گذراندن

دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و.. به عنوان دروس پیش نیاز که می بایست در این زمینه نمره ی مورد

نظر دانشگاه را کسب نمایید.

در صورت تحصیل در مقطع فوق لیسانس مدارک مورد نیاز شما تنها ارائه ی مدرک لیسانس با معدل مورد نظر

دانشگاه می باشد.

برای تحصیل در رشته ی دکتری شما می بایست دارای مدرک ارشد با معدل مورد نیاز باشید. علاوه بر

مدارک گفته شده شما برای تحصیل مهندسی عمران در خارج از کشور و به خصوص در کشوری مثل کشور

کانادا، نیازمند مدرک زبان بوده و باید این مدرک را با نمره ی ۵ یا ۶ دارا باشید.

بازار کار این رشته در کشور کانادا به صورتی است که شما در ابتدا پس از اخذ مدرک به عنوان تازه کار زیر

نظر مربی مشغول به کار می شوید و پس از آن به صورت مستقل کار می کنید.

تحصیل مهندسی عمران در آمریکا

ادامه تحصیل در رشته ی مهندسی عمران در خارج از کشور و در کشوری همانند آمریکا دارای بحران های

زیادی می باشد که نیازمند توجه و دقت فراوان است اما افرادی که در این کشور و در این رشته تحصیل می

کنند با بازار کار خوبی مواجه می باشند.

کشور آمریکا دارای هزاران شغل برای افرادی است که قصد تحصیل مهندسی عمران در امریکا را دارند.

میانگین درآمد سالیانه ی یک مهندس، در کشور آمریکا در حدود ۷۷٫۵۶۰ دلار می باشد. این موضوع می تواند

 

بیان کننده ی این نکته باشد که بیشترین مبلغ درامد در امریکا مربوط به مهندسان این رشته است.

مهندسی عمران در استرالیا چگونه است؟

مهندسی عمران در خارج از کشور، مهندسین عمران در کشور استرالیا به کار های گوناگونی مشغول می

 

شوند که این کار ها و مشاغل برای افراد فارق التحصیل برای این رشته می تواند سازماندهی یک پروژه ی

ساختمانی باشد.

مهندسی عمران در کشور استرالیا با در امدی بسیار عالی همراه می باشد. به این صورت که یک مهندس

تازه کار در حدود ۶۲۰۰۰ دلار در سال و یک مهندس عمران حرفه ای و کار بلد در حدود ۱۰۸۰۰۰ دلار در طول

سال در امد دارد. به طور کلی باید توجه داشت این مبالغ با توجه به سابقه کار و میزان تحصیلات متفاوت

است.

 

سایر کشور های مناسب برای این رشته شامل کشور های المان، ایتالیا و… می باشد.

 

dorsa-1 بازدید : 16 دوشنبه 13 آبان 1398 نظرات (0)

ناثیر معماری روی کیفیت زندگی انسان‌ها، همواره موردبحث بوده است

اما در قرن ۲۱، پروژه‌های معماری زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند؛

پروژه‌هایی که می‌بایست تجاربی نو به انسان‌ها هدیه دهند.

ساختمان‌های سراسر دنیا باید بافت خاصی را معرفی کنند و پاسخگوی

چهارچوب‌های فرهنگی کاربران خود باشند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما ۸ پروژه را جمع‌آوری کرده‌ایم که کاربرانی متفاوت دارند؛

پروژه‌هایی که فقط برای انسان‌ها طراحی

نشده‌اند؛ بلکه پذیرای حیوانات هم هستند.

این پروژه‌ها، از ساختمان‌های باغ‌وحش گرفته تا آکواریوم، اصطبل و پناهگاه‌ها، با چالش

خاصی روبه‌رو بوده‌اند؛ یعنی برقراری تعادل در بین تجارب انسانی و حیوانی. برای تماشای این بناهای متفاوت با ما همراه شوید.

خانه فیل‌ها کاری از شرکت فاستر و همکاران

خانه فیل‌ها در باغ‌وحش کپنهاگ قرار دارد. دیوارهای این محوطه پشت یک استخر آب بلند پنهان شده‌اند؛

این امر باعث نزدیکی

بازدیدکنندگان به این پستانداران عظیم‌الجثه شده است و  یک شگفتی دیگر در باغ‌وحش رقم زده است.

نکات جالب طرح به اینجا ختم

نمی‌شود؛ ساختمان از استانداردهای بالایی برخوردار است و یک زندگی خوب را از بدو تولد به ساکنینش هدیه می‌دهد. این

چهاردیواری بزرگ به‌گونه‌ای طراحی شده که فیل‌ها بتوانند کنار هم بخوابند؛

درست همان‌گونه که در حیات‌وحش می‌خوابند. کف

محوطه گرم است تا خشک نگه داشته شوند و سلامت پاهای حیوانات را تضمین کنند. بازآفرینی المان‌های طبیعی چون بستر خشک

رودخانه و گودال‌های گل آلود به بهبود احساس و تجربه فیل‌ها کمک می‌کند.

نمایشگاه میمون‌ها کاری از معماران Snowdon

این زیستگاه، قسمتی است که به مجموعه Rainforest Trail در باغ‌وحش ملبورن اضافه شده است.

نمایشگاه میمون‌ها از  دو

قسمت تحت عناوین تونل ورودی و خانه درختی تشکیل شده است. خود نمایشگاه درون محوطه کنونی میمون‌ها قرار دارد و تع

املی صمیمی بین بازدیدکنندگان و میمون‌ها خلق کرده است. کاربرد متریال بازیافتی و تعدیل کانال آب نمایشگاه، مهمان‌ها را از
اهمیت طرح‌های پایدار آگاه می‌کند.

اصطبل اسب، کاری از معماران و طراحان Seth Stein و Watson

این مرکز سوارکاری درMornington Peninsula، واقع در جنوب ملبورن، به خوبی با چشم‌انداز پیرامون هم‌نوا شده است. این
هماهنگی نتیجه کاربرد مواد محدود و فرم خمیده اصطبل است.

سیاره آبی کاری از شرکت 3XN

سیاره آبی به عنوان جانشین آکواریوم پیشین دانمارک طراحی شد و در موقعیتی جدید، یعنی در هشت کیلومتری میدان تالار کپنهاگ

قرار گرفت. حالا سیاره آبی به یکی از پنج مقصد اصلی گردشگری دانمارک تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۲، در کنفرانس اقتصاد در

گردشگری که تحت عنوان "یک راه جدید برای رشد" برگزار شد؛ سیاره آبی به عنوان بهترین پروژه آبی دانمارک انتخاب شد.

Canine Brigade کاری از معماران TRANSFORM DS

این مرکز برای آموزش و اعزام سگ‌های پلیس طراحی شده است. Canine Brigade در یک منطقه صنعتی قرار گرفته که متعلق به

مخالفین کنونی پلیس است. یک حیاط باز، ساختارهای اداری را به ناحیه زندگی سگ‌ها وصل می‌کند و زمین اصلی تعلیم حیوان‌ها را تشکیل می‌دهد.

مزرعه حیوانات کاری از گروه معماری 70F
بیشتر قسمت‌های شهر Almere هلند دارای مزرعه حیوانات هستند. این پروژه جایگزین مزرعه سابق پارک den Uyl شده است. در

طرح این مجموعه از پناهگاه‌های چوبی استفاده شده که به‌صورت خودکار با طلوع و غروب آفتاب، باز و بسته می‌شوند. ساختمان در

شب روشن می‌شود و مانند یک منور در دل پارک می‌درخشد. هزینه کل پروژه از طریق اسپانسرها تأمین شده است.

باغ پروانه‌ها کاری از گروه 3deluxe

باغ پروانه‌ها در یکی از تفریحگاه‌های جزیره النور، واقع در امارات متحده عربی است؛ باغی که تجربه‌ای چند حسی به مهمان‌هایش

هدیه می‌دهد. سقفی طلایی با طرح‌های برگ مانند روی باغ کشیده شده است. نورگیرها و پنجره‌های شیشه‌ای، آسمان را به

زمین مجموعه پیوند زده‌اند. این المان‌ها، حسی متفاوت از نور در این زیستگاه خلق می‌کنند.

باغ‌وحش Ohringen کاری از تیم معماری  Kresings

فرم قوی و مجاورت با یک برکه، چشم‌اندازی چشمگیر برای رهگذران خلق کرده است. در طول پروسه ساخت، گروه معماری با یک

تیم دامپزشکی همکاری می‌کرد. کل ساختمان با استفاده از چوب لارکس اصلاح‌نشده طراحی شده و شبیه به زیستگاه طبیعی حیوانات است.

در این مطلب قصد داریم معماری و طراحی داخلی یک ساختمان قدیمی در دانمارک که حالا به دفتر کار

تبدیل‌شده است را باهم بررسی کنیم.

این ساختمان در اصل خانه یک کشتیران بوده و در سال ۱۹۳۱ تبدیل به انبار کشتی و فروشگاه شد و تا همین اواخر این روند ادامه

داشت. از گروه معماری RAVN Arkitektur خواسته شد که این خانه را به یک دفتر کار مدرن و جدید تبدیل کنند.

به‌طور خلاصه، طراحان تصمیم گرفتند که نمای شرقی ساختمان را به همان صورت حفظ و فضای داخلی را با استایلی جدید طراحی

کنند. نمای شرقی با ستون‌های بازسازی‌شده، گچ‌بری و نرده دیزاین شده است و با بازسازی آجرها و کاشی‌های اورجینال خانه،

رنگ‌های روشن به نمای بیرونی ساختمان اضافه شدند. نمای تزئین شده ساختمان با خطوط ساده داخل

ساختمان ترکیب می‌شود.

در فضای داخلی دیوارهای آجری در معرض دید قرار دارند و سایر دیوارها با رنگ سفید و چوب پوشیده شده‌اند. در پشت ساختمان

فضایی خصوصی برای کارکنان این دفتر و یک پارکینگ طراحی‌شده است.

این پروژه جایزه – RENOVER 2017 جایزه معتبر معماری دانمارک برای نوسازی – را به خاطر توجه به جزئیات

و کیفیت بالای معماری و ساخت‌وساز داخلی و خارجی گرفته است.

 

dorsa-1 بازدید : 25 شنبه 11 آبان 1398 نظرات (0)

یکی از مهم‌ترین اصولی که امروزه در امر صنعت ساختمان مطرح می‌شود، موضوع

بهینه‌سازی مصرف از راه تغییر الگوی مصرف است. با استفاده از عایق خارجی ساختمان

می‌توان مصرف انرژی در ساختمان را کنترل کرد و به حداقل میزان ممکن رساند. در خانه

پایدار تمام اصول عایق‌کاری رعایت شده است. چنین خانه‌ای دوست‌دار محیط زیست

است و کمترین میزان انرژی را مصرف می‌کند.

صنعت ساختمان

مصرف انرژی در ایران، چهار برابر ژاپن!

گوش‌ها پر است از این‌که باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم و از منابع طبیعی محدود،

برای آیندگان هم باقی بگذاریم. اما واقعیت این است که حتی به‌رغم صرفه‌جویی باز هم

مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است. گویا مشکل از جای دیگری نشات می‌گیرد که با

صرفه‌جویی برطرف نمی‌شود. شاید این آمار به‌نظر عجیب برسد؛ اما نرخ مصرف انرژی در

ایران 14 برابر ژاپن و 4.4 برابر مصرف جهانی است.

میزان مصرف بالای انرژی به اقتصاد کشور لطمه بزرگی می‌زند. علاوه بر این امنیت انرژی

را به مخاطره می‌اندازد و به محیط زیست آسیب جدی وارد می‌کند. واقعیت این است که

ایران پروتکل‌های بین‌المللی محیط زیست را امضا کرده است و با ادامه این وضعیت هیچ

بعید نیست کار حتی به پرداخت جریمه هم برسد.

شاید کمتر کسی بداند که بیشترین بخش از کل مصرف انرژی به بخش ساختمان مربوط

می‌شود. پوسته خارجی ساختمان‌ها عایق نیست و در نتیجه به‌طور میانگین تقریبا 35

درصد انرژی از دیوارهای جانبی، 25 درصد از سقف، 10 درصد از کف و 20 تا 30 درصد از راه

پنجره‌ها به هدر می‌رود.

با توجه به این‌که منابع طبیعی محدود هستند و بهای مصرف انرژی هم بالا است، اهمیت

عایق خارجی ساختمان بیش از پیش آشکار می‌شود.

ساختمان صفر انرژی چیست؟

امروزه ضرروت ساخت ساختمان‌هایی که عایق خارجی ساختمان دارند، از فرهنگ‌سازی

برای صرفه‌جویی هم مهم‌تر است. زیرا توجه به عایق خارجی ساختمان یک کار زیربنایی

است و ترتیبی می‌دهد که دیگر صرفه‌جویی به شکل کنونیش دیگر آن‌قدرها لازم نباشد.

جالب است بدانید ساختمان‌هایی هستند به نام «ساختمان‌های صفر انرژی» که برای

بهینه‌سازی مصرف طراحی شده‌اند و مصرف انرژی در ساختمان آن‌ها تقریبا صفر است.

زیرا این ساختمان‌ها طوری طراحی شده‌اند که خودشان انرژی لازم خود را تامین می‌کنند؛

ساختمان صفر انرژی در واقع نیاز ساختمان را کاهش می‌دهد و بعد با تجهیزات الکتریکی و

مکانیکی، مصرف انرژی را به حداقل میزان ممکن می‌رساند.

 

 

 

ساختمان صفر انرژی نه‌تنها مانع هدر رفتن انرژی خانه نمی‌شود؛ بلکه با طراحی خاصی

که دارد، به‌جای مصرف انرژی از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده می‌کند.

 

اولین ساختمان صفر انرژی کجا ساخته شد؟

قبل از جنگ جهانی دوم منابع انرژی محدود شده بود. مهندسان در پی یافتن راه‌حل

مناسبی برای بیرون آمدن از بحران انرژی، چاره را در این دیدند که انرژی ساختمان را از

سیستم گرمایش خورشیدی را بگیرند.

دولت‌ها این راهکار را به‌صرفه دیدند و از آن استقبال کردند. سال 2007 آمریکا قانونی را

تصویب کرد که طبق آن تا سال 2040 باید تمام ساختمان‌های تجاری به ساختمان‌های

صفر انرژی تبدیل شوند. همچنین تا سال 2050 تمام ساختمان‌های مسکونی هم باید

طراحی ساختمان‌های صفر انرژی را داشته باشند.

به تبعیت از این تصمیم اروپا در سال 2010 زیرساختهای لازم را فراهم کرد تا از 2018 به

بعد تمام ساختمان‌های تجاری از فناوری ساختمان‌های صفر انرژی استفاده کنند. در گام

بعدی هم قرار است تا سال 2020 باقی‌مانده ساختمان‌ها به شیوه صفر انرژی طراحی

شوند.

ساختمان صفر انرژی در ایران

در ایران نیز سال1370 یا تصویب مبحث 19 توسط هیئت وزیران در بهینه سازی مصرف

انرژی و کاهش مصرف انرژی در ساختمان اقدامات مهمی انجام شد و از سال 1384

اعمال ان برای ساختمان های دولتی اجباری گردید.

ایران هم در سال 1370 برای بهینه‌سازی مصرف مبحث 19 را به تصویب رساند و طبق آن

قرار شد از سال 1384 به بعد ساختمان‌های دولتی به فناوری صفر انرژی مجهز شوند.

اقداماتی نیز صورت گرفت. اما معلوم نشد در ادامه چه بر سر این طرح آمد. چون تغییر

محسوسی رخ نداد.

 

 

 

 

 

بهینه‌سازی مصرف در ساختمان صفر انرژی

معمولا از اسم ساختمان صفر انرژی چنین برداشت می‌شود که صرفا در طول زمان باعث

بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شود. اما در واقع بخشی از بهینه‌سازی مصرف در این

ساختمان‌ها به انرژی مصرفی در مرحله ساخت و بهره‌برداری، مصالح و تجهیزات

برمی‌گردد.

بهینه‌سازی مصرف به دو روش انجام می‌پذیرد؛ اول نیاز به انرژی به کمترین میزان ممکن

می‌رسد و بعد انرژی لازم با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین‌ می‌شود. میزان مصرف

انرژی در ساختمان صفر انرژی تقریبا صفر است.

صنعت ساختمان

کدام بخش‌های ساختمان بیشتر انرژی را هدر می‌دهند؟

سقف و دیوارهای جانبی ساختمان بیش از سایر قسمت‌های خانه باعث هدررفت انرژی می‌شوند. چون دیوارها و سقف مستقیما در معرض محیط بیرون و تابش خورشید هستند. بنابراین طبیعی است که در تابستان و زمستان با عبور دادن انرژی از محیط خارج به داخل و بالعکس باعث اتلاف انرژی می‌شوند. به همین دلیل است که در فصل گرما و سرما ناگزیر بیشتر از وسایل گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌شود.  این مساله موجب تولید گازهای گلخانه‌ای می‌شود و به محیط زیست هم آسیب می‌رساند.

 

 

صنعت ساختمان

عایق خارجی ساختمان بودن، صرفه‌جویی در منابع انرژی، کاهش بهای مصرف انرژی، بازدهی بالای انرژی، افزایش ارزش ساختمان و احساس راحتی بیشتر به دلیل دمای یکنواخت محیط از جمله مزایای داشتن عایق خارجی ساختمان است.

 

عایق خارجی ساختمان و عایق کردن دیوارها

دیوارها و سقف بیش از سایر بخش‌های خانه باعث اتلاف انرژی می‌شوند. بنابراین با عایق کردن دیوارها می‌توان از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.

برای عایق خارجی ساختمان روش‌های مختلفی وجود دارد. با شناخت این روش‌ها می‌توان راهکاری را برگزید که در بهینه‌سازی مصرف بیشترین فایده را داشته باشد.

عایق‌ خارجی ساختمان به‌طور کلی یک لایه عایق حرارتی دارد و نماهای رایجی از جنس سنگ، گچ و آجر هم روی آن قرار می‌گیرد.

 

صنعت ساختمانصنعت ساختمان

 

در همین رابطه بخوانید:
چطور هزینه مصرف انرژی خانه را کاهش دهیم؟

صنعت ساختمان

عایق خارجی ساختمان با استفاده از سازه

این روش برای عایق‌های حرارتی معدنی‌ مثل پشم سنگ تخته‌ای انعطاف‌پذیر، پشم

سنگ لحافی و پشم سنگ پتویی مناسب است که انعطاف‌پذیری بالایی دارند. با توجه به

خاصیت انعطاف‌پذیری عایق‌های حرارتی نمی‌شود نما را مستقیم روی آن قرار داد. یک

قاب فلزی یا یک قاب چوبی لازم است تا عایق حرارتی در سازه قرار بگیرد و نما روی سازه

کار شود.

عایق‌ خارجی ساختمان بدون استفاده از سازه

این روش برای عایق‌های حرارتی صلبی مثل عایق پشم سنگ تخته‌ای صلب مناسب

است. زیرا این نوع از عایق‌های حرارتی منعطف نیستند. در نتیجه برای نصب به سازه

نیازی ندارند و می‌شود نما را مستقیم روی عایق حرارتی گذاشت.

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 299
  • بازدید کلی : 1,350